Regulamin świadczenia usług adwokackich
§1 Postanowienia wstępne
1. Regulamin świadczenia pomocy prawnej ( „Regulamin”) określa ogólne warunki świadczenia pomocy prawnej, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów i sporów.
2. Pomoc prawna świadczona jest przez Kancelarię Adwokacką Adwokata Pawła Bubnowskiego w Olsztynie, ul Skłodowskiej 12a/4, NIP 7391902200 („Kancelaria”)
3. Pomoc prawna świadczona jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 maja 1982r. Prawo o adwokaturze (Dz.U. z 2020r. poz. 1651) i przepisy wykonawcze, regulujące zasady wykonywania zawodu adwokata. Właściciel kancelarii jest adwokatem działającym w oparciu o prawo polskie i Unii Europejskiej wpisanym na polską listę adwokatów, dostępną na stronach internetowych Krajowego Rejestru Adwokatów rejestradwokatow.pl/adwokat
4. Adwokaci, a także aplikanci adwokaccy zobowiązani są do przestrzegania zasad etyki zawodu zgodnie z obowiązującymi zasadami Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu.
5. Oprócz przepisów wymienionych w punkcie 3 usługi adwokackie w stosunku do obywateli polskich świadczone są w oparciu o przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020r. poz. 287) i zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020r. poz. 344), zaś w stosunku od obywateli Unii Europejskiej w oparciu o przepisy prawa unijnego.
6. W rozumieniu niniejszego Regulaminu:
a) Klientem jest każda osoba fizyczna i osoba prawna, z którą zawierana jest umowa o świadczenie pomocy prawnej,
b) Konsumentem jest osoba fizyczna zawierająca umowę z Kancelarią w celu nie związanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Regulamin jest częścią umowy o świadczenie usługi adwokackiej, w sytuacji kiedy Klient powziął wiadomość o stosowaniu tego regulaminu przez Kancelarię, np. w e-malu, sms-ie w rozmowie telefonicznej.
§2 Umowa o świadczenie pomocy prawnej
1. Pomoc prawna świadczona przez Kancelarię udzielana jest na podstawie umowy o świadczenie pomocy prawnej („Umowa”).
2. Umowa zawierana jest w formie: ustnej, pisemnej albo elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznych środków porozumiewania się na odległość. Umowa może być zawarta w siedzibie kancelarii lub na odległość. Jeżeli do wykonania umowy niezbędne jest pełnomocnictwo. Klient zobowiązany jest do jego podpisania lub przesłana do kancelarii i pokrycia opłaty skarbowej. W przypadku zaniechania złożenia pełnomocnictwa kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tego tytułu.
3. Usługi mogą być realizowane także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych służących do porozumiewania się na odległość na zasadach, o których mowa w Regulaminie.
4. Umowa może być zawarta z osobą fizyczną lub osobą prawną. Pomoc prawna może być świadczona na rzecz osoby trzeciej, dotyczy to w szczególności obron w sprawach karnych.
5. Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron na zasadach wskazanych w regulaminie i umowie.
6. W przypadku wypowiedzenia umowy stosuje się odpowiednio postanowienia § 3 ust.3 regulaminu.
§3 Umowa zawierana z Konsumentem oraz odstąpienie od umowy
1. Umowa, w przypadku zawierania jej na odległość poza siedzibą Kancelarii zostaje zawarta w po zwróceniu się o pomoc prawną telefonicznie, listownie lub w inny sposób, np. drogą elektroniczną, poprzez pocztę elektroniczną, komunikator internetowy, portal społecznościowy z chwilą akceptacji zlecenia przez Kancelarię w dowolny sposób.
2. Konsumenci i pozostali Klienci przy zawarciu umowy zobowiązani są podania swojego adresu do skutecznej korespondencji oraz do złożenia oświadczenia co do sposobu komunikowania się z Kancelarią. Zobowiązani są do listownego powiadomienia Kancelarii o zmianie adresu lub sposobu komunikowania się. W przypadku nie powiadomienia Kancelarii o zmianie adresu lub sposobu komunikowania się zawiadomienia i wykonanie usługi dokonuje na adres znany lub dotychczasowy. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane lub brak powiadomienia o zmianie.
2. Konsumentowi w przypadku zlecenia usługi na odległość przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie może nastąpić wyłącznie poprzez wysłanie listu poleconego własnoręcznie podpisanego przez konsumenta. Za datę odstąpienia przyjmuje się datę odbioru oświadczenia konsumenta przez kancelarię
3. Z uwagi na charakter świadczonych usług drogą elektroniczną, prawo do odstąpienia przez Konsumenta od Umowy jest ograniczone, jeśli Kancelaria przystąpi do świadczenia usług świadczonych drogą elektroniczną przed upływem 14 dni od zawarcia Umowy a usługa zostanie w pełni wykonana i Konsument zrzeknie się prawa do odstąpienia należne jest całe wynagrodzenie.
4. W przypadku niewykonania usługi w całości (każdej) do czasu odstąpienia przez Klienta, Kancelarii przysługuje odszkodowanie umowne za wykonanie czynności, w tym także za gotowość do wykonania pozostałych czynności w terminie do czasu odstąpienia od umowy przez konsumenta, które jest równe wysokości wynagrodzenia ustalonego zgodnie z regulaminem. Takie same zasady rozliczenia wynagrodzenia w przypadku odstąpienia lub wypowiedzenia umowy dotyczą także pozostałych Klientów i umów zawartych w inny sposób niż droga elektroniczną.
4. Przed zawarciem Umowy o świadczeniu pomocy prawnej wyłącznie drogą elektroniczną Konsument zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o rezygnacji z uprawnienia do odstąpienia od Umowy, tym samym zgadzając się na utratę prawa do odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta.
§4 Warunki świadczenie usług drogą elektroniczną
1. Kancelaria świadczy usługi w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie lub na podstawie umowy. Regulamin stosuje się tylko i wyłącznie jeżeli umowa zawarta z Klientem lub Konsumentem nie stanowi inaczej.
2. Usługi świadczone drogą elektroniczną mogą być dostarczane za pośrednictwem narzędzi informatycznych do komunikowania się na odległość, w tym pozwalających na bezpośrednią komunikację w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem obrazu i dźwięku, a także za pośrednictwem telefonu i wiadomości tekstowych.
3. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług wynikające z awarii lub wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Kancelarii.
§5 Wynagrodzenie
1. Sposób ustalania sposoby wysokości wynagrodzenia Kancelarii ( wynagrodzenie ryczałtowe, godzinowe, za gotowość), a także terminy i sposoby jego zapłaty powinny zostać ustalone przez przystąpieniem do świadczenia usług pomocy prawnej. W przypadku nie ustalenia wysokości wynagrodzenia przy zleceniu sprawy, co dotyczy także umów zawieranych na na odległość, drogą elektroniczną lub poza siedzibą kancelarii wynagrodzenie w sprawach cywilnych jest ryczałtowe, zgodne z urzędową wysokością stawek z obwiązującego w dacie zlecenia rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie opłat za czynności adwokackie. W sprawach cywilnych wynosi ono dwukrotność stawki zaś w sprawach karnych w wysokości sześciokrotność stawki urzędowej wg. taksy w sprawach z wyboru.
2. Wynagrodzenie Kancelarii określane jest w kwotach netto i jest powiększane o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT).
3. Oprócz wynagrodzenia kancelarii przysługuje zwrot poniesionych na rzecz Klienta wydatków związanych z udzieloną pomocą prawną, w szczególności są to wydatki na opłatę znaków sądowych, innych opłat sądowych oraz skarbowych, kosztów korespondencji oraz dojazdów dla dokonania czynności potrzebnych dla udzielenia pomocy prawnej. Takie wydatki nie są częścią składową wynagrodzenia. Kancelaria co do zasady nie pokrywa wydatków z wynagrodzenia, w szczególności sądowych, itp. Opłaty sadowe ponosi Klient. Barak ich uiszczenia wyłącza odpowiedzialność kancelarii każdego rodzaju za skutki takiego zdarzenia
§6 Czas pracy kancelarii
Kancelaria zastrzega sobie prawo do przerw w świadczeniu usług spowodowanymi na przykład: chorobą prawnika, urlopem, zdarzeniami losowymi, itp. Ponadto kancelaria zastrzega sobie prawo do nie odczytywania wszelkich treści przesyłanych środkami teleinformatycznymi w godzinach od 15.00 do 9.00, w dni ustawowo wolne od pracy i w weekendy. Takie treści mogą być odczytywane niezwłocznie w innych godzinach. Bez zbędnej zwłoki będą udzielne w razie konieczności przez Kancelarię odpowiedzi w zależności od kolejności wpływu i harmonogramu obsługi wszystkich Klientów.
§8 Doręczenia dla kancelarii
1. Jedynym skutecznym sposobem doręczeń dla kancelarii są doręczenia wysyłane przez Klientów pocztą tradycyjną lub elektroniczna na adres e-mial adwokat.olsztyn@gmail.com. Wysyłanie korespondencji w inny nieuzgodniony sposób, np. komunikatorami internetowymi jak WhatsApp Messenger itp. jest niedozwolone. Nie odczytywane są także z powodu niekompatybilności systemów operacyjnych załączniki do korespondencji wysyłanej na adres email kancelarii jeżeli są wysyłane z urządzeń marki Apple.
2. Korespondencja wychodzą z kancelarii dokonywana jest do godziny 14.00 o ile nie zostanie dokonana w w innych godzinach w sytuacjach szczególnych.
§8 Reklamacje i rozwiązywanie sporów
1. Klient może złożyć reklamacje lub zastrzeżenia do poziomu świadczonych Usług w każdym czasie. Reklamacja może być złożona tylko w formie listu poleconego z podpisem własnoręcznym Klienta lub przez pełnomocnika, który załączy pełnomocnictwo Klienta.
2. Każda reklamacja lub zastrzeżenie zostanie rozpatrzone przez Kancelarię niezwłocznie w terminie nie dłuższym niż 14 dni liczonych od daty otrzymania zastrzeżeń lub reklamacji.
3. O sposobie rozwiązania reklamacji Kancelaria poinformuje Klienta na piśmie, chyba że Klient wyraził zgodę na inny sposób udzielenia informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji lub zgłoszonych zastrzeżeń.
§9 Postanowienia końcowe
1. Do rozwiązywania ewentualnych sporów właściwy jest Sąd w Olsztynie.
2. Do umów zawieranych z kancelarią stosuje się prawo polskie, bez względu na sposób i miejsce zawarcia umowy oraz obywatelstwo zlecającego.